Преса

Акме на границе: две украинские театральные премьеры одного пророка Мрожека
Акме — нескл., ср. acmé f.<гр. akmê вершина. 1751. Лексис. Кульминация, апогей. 1. мед. В медицине апогей болезни, кризис. Исторический словарь галлицизмов русского языка; Акме — нескл. ср. Период наивысшего расцвета творческой деятельности. Современный толковый словарь русского языка Ефремовой; Акме — (от гр...
13/12/2014, BSNews
Майдан «Поводиря»
Нова стрічка Олеся Саніна безумовно була одним із найочікуваніших українських кінопроектів останнього часу   Допитливі китайці, намагаючись визначити що можна назвати прекрасним у різних виявах життя, помітили смакові властивості язика людини. Виявляється гіркий смак сприймає частина цього органу ближче до горла, кислий його бокові части...
14/11/2014, «День» №214
Зелена трава крізь асфальт...
Все, що пов’язане з ім’ям Юрія Любимова, у моєму сприйнятті асоціюється з непереборною силою життєствердження   Прикро-дивно, що він помер. Заживши слави й популярності завдяки ролям чарівних героїв-коханців, після 20 років акторства Любимов віддав перевагу шляху молодого режисера, що дебютував успішною виставою в 40 років, п...
07/10/2014, ”День” № 186
Театр небойових дій
Театр бойових дій, політичний театр, театр пісні, моди, вина, закулісні режисери, режисери перемоги, і ще безліч варіантів використання термінології моєї професії примушують саме її інструментарієм піддавати аналізу дійсність. Точніше не просто аналізу, а дієвому аналізу обставин, подій, мотивів. Сучасна режисура це не тільки об’єднання різно...
25/09/2014, «День» №178
Ада Роговцева: «Перші сльози від мистецтва, а не від горя...»
Народна артистка України — про поїздку на схід країни, відмову зніматися в Криму, роботу у виставі «Утікачки» і ставлення до телесеріалів   Хороші новини сьогодні на вагу золота. Але бувають. Наприклад, прем’єра вистави «Утікачки», що відбулася днями у Київському театрі «Сузір’я». В о...
12/09/2014, «День» №169
Духмяне місто
У виставах театрального Брауншвейзького фестивалю було щось про нас, про мене, про Майдан, про сепаратизм, тероризм, про героїзм Дивним чином напруженість нашого існування на межі війни і миру, відчуття чи то приреченості чи то призначеності існування в епіцентрі новітніх випробувань світоустрою робить сприйняття творів мистецтва особистісним чи...
27/08/2014, «День» №157
Дотик до долоні генія
В фойє Національного академічного драматичного театру ім. Ів. Франка відбулася церемонія відкриття меморіальної дошки на честь Богдана Ступки. Так можна було б написати про когось іншого достойного шанування і мабуть так воно й відбулося б – солідно, серйозно, пафосно. Але все що пов’язане з великим українським актором було й продовжує...
26/08/2014, ”День”
Спасемо Україну – спасемо світ!
Богорівна сила слова колись роз’єднала будівельників вавилонської башти, а колись об’єднала племена в нації, нації – в країни. Нині має об’єднати всіх, хто живе на Землі, в гармонійне людство.  Нам випало жити на почату нової епохи земної цивілізації. Гострота цієї хвилини полягає в небезпеці унеможливлення спокійної р...
19/08/2014, ”День”
Не промовчи Кобзаря у собі...
Шевченкіана на київській сцені Пригадую, як до 175-літнього ювілею Т. Шевченка Сергій Данченко мусив поставити виставу в Національному академічному драматичному театрі ім. Івана Франка. Після довгих роздумів і пошуків зупинилися на оперному лібрето А. Малишка. Ескізне викладення долі Кобзаря надавало можливість уникнути заполітизованості його ...
13/08/2014, ”День” № 148
Війна за війну
Честь і совість, які завжди були в епіцентрі уваги російської культури, виявилися балачками Намагаючись художньо відтворити життєві події, зв’язані драматургом у комічний, драматичний або трагічний вузол людських доль, режисер із вчинку, характеру, обставин має видобути мотивацію дій. Отже, за що воює Росія? Ні, не Росія. Народна творчіст...
30/07/2014, ”День” № 138
Свідоцтво про життя
Свій день народження Ада Роговцева, мабуть як і годиться актрисі, відзначала репетицією   Робоча назва наступної прем’єри в Київській академічній майстерні театрального мистецтва «Сузір’я» — «Схоже на щастя». В оригіналі п’єса П’єра Пальмада та Крістофа Дютюрона називається «В...
18/07/2014, «День» №130
Людська цілісність
Молодий театр говорить із глядачем по-дорослому і впевнено застерігає від духовної порожнечі Одинадцята (!) прем’єра Київського академічного Молодого театру за п’єсою Вільяма Сарояна «Гей, хто-небудь!» викликала інтерес багатьма складовими, що, на перший погляд, не поєднуються, починаючи з трактовки драматургії, задекларо...
08/07/2014, ”День” № 22
Грунтовність оптимізму
Обмінюючись враженнями після інавгурації нового Президента України, несподівано почув тремоло в голосах не тільки сентиментальних, а й суворих і мужніх. Абсолютна більшість того ранку плакала сльозами гордості й надії. До сподівань на нового лідера країни обов’язково додавалася віра в Божу милість до народу й держави. А вороги того дня під...
12/06/2014, ”День” № 106
Антігона завжди проти
У “СП” (ч. 16 за 2014 р.) було опубліковано інтерв’ю з молодою талановитою артисткою Анастасією Зюркаловою. А нещодавно Настя зіграла головну роль у виставі “Антігона”, постановку якої за п’єсою Жана Ануя здійснив Ігор Славинський у Київській академічній майстерні “Сузір’я”.   Щоб кра...
12/06/2014, ”Слово просвіти” ч.23
Партер для нації
Вісбаден — столиця федеральної землі Гессен — так само багата цілющими водами, як усесвітньо відомий Баден-Баден Звісно, в обох містах є старовинні, прекрасно збережені театри. Й.-Ф. Шиллер любив повторювати «Нація сидить в партері», і справді, театральної публіки вистачає в усіх містах Німеччини. Відомо, що в культурі не...
27/05/2014, ”День” № 95
Призрачный свет и жестокая реальность
Спектакль «Депо Северное» идет на сцене театра «Сузір’я» уже не один сезон. В 2011 году постановка пьесы Василия Сигарева «Фантомные боли» принесла Павлу Юрову «Пектораль» в номинации «лучший режиссерский дебют». Сегодня талантливый режиссер находится в плену в Славянске, и все мы на...
04/05/2014, Art misto
Одного разу, в одній країні…
«Череп із Коннемари», «Каліка з острова Інішмаан», «Сім психопатів»… П’єси та кіносценарій з такими депресивними назвами належать перу одного з найвідоміших сучасних драматургів, англійцю ірландського походження Мартіну МакДонаху. Проте за страхітливими назвами ховаються глибокі й болючі роздум...
01/05/2014, Театрально-концертний Київ №5
Дивні люди
Сторінка «роману» з життя Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра Прем’єра Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра «Веселість сердечна, або Кепка з карасями», що створено за збіркою розповідей «Чистий Дор» дитячого письменника Юрія Коваля, мож...
24/04/2014, ”День” № 74
Скажімо романтизму ”Так”
Якщо дипломат каже «так» — це означає «можливо», якщо дипломат каже «можливо» — це означає «ні». Якщо дипломат каже «ні» — він негідник. Так, саме негідник, бо руйнує мости, перекриває дороги, нищить контакти і в решті зраджує інтересам своєї громади. Цінність моменту, в&...
18/04/2014, «День» №71
Всемільйоноголосне «ні!»
Професія режисера має один безумовний привілей — необмеженість фантазій. Подивившись бойові новини зі сходу України, мені привиділися біля екрану у Кремлі Путін, Жириновський, Троцький, які вигукують: «Есть гражданская война в Украине! Есть». А Дмитро Кисельов еквілібричне обслуговування напоями і закусками довершує «русски...
15/04/2014, ”День” № 69
Що єсть як, а як єсть що?
Китайська мудрість стверджує: «Із тридцяти шести засобів ведення війни найкращий — втеча»! Чи втрата Криму стала результатом такої стратегії, я говорити не наважуюся. Загибель однієї людини — трагедія, й, безумовно, перемогою є уникнення масштабних жертв. Хоча сьогодні дуже багато «мудрогелів», які стверджують, щ...
08/04/2014, ”День” № 64
Спи спокойно, милое дитя
На микросцене театра «Сузір’я» состоялась премьера спектакля «Человек-подушка» по пьесе Мартина МакДонаха. Английский драматург приобрел мировую славу благодаря короткометражке «Шестизарядник», за которую получил Оскар. Закрепила кинематографический успех автора картина «Залечь на дно в Брюгге»,...
31/03/2014, Artmisto Culture Kiev Татьяна Свиридова
«Що єсть як, а як єсть що?»
Ця формула є базовою в мистецтві режисури. Словом «люблю» можна піднести, принизити, ощасливити, відмахнутися. Від того як його сказати залежить, що ви хочете зробити і навпаки від того, що хочете зробити залежить як ви його скажете. Перший Президент України Л.Кравчук стверджує, якщо ми вважаємо Крим українським, то ми не виводимо звідт...
28/03/2014, ”День” №56
Маніпуляції Майданом
Майдан вимагає! Майдан не дозволить! Майдан стоятиме! Майдан не довіряє! Багато чого робиться нашвидкуруч, щоб заспокоїти Майдан і ще більше, щоб роз’ярити його психіку. Проти чого Майдан — зрозуміло. Давайте ще раз подумаємо — за що Майдан! Зерно мотивації дії Майдану — людська гідність, яку паплюжили, плюндрув...
28/02/2014, ”День” № 37
Iнтелектуальний штурм Майдану
Певен, що такий штурм нагально потрібен, і маю надію, що ніякий інший штурм насправді Майданові не загрожує! Не тому, що в нього є вправні й численні захисники, або в його противників достатньо відповідальності за країну та власні вчинки, а найголовніше тому, що з просторів вулиць він переходить на територію душі, гідності, честі жити в цей час і...
07/02/2014, «День» № 22